poniedziałek, 19 listopada 2012

Ciasto z dyni

Zainspirowana wieloma przepisami, żółtym kolorem, chłodną pogodą i tym, że posiadałam kawałek dyni postanowiłam zrobić ciasto. Szukałam przepisu i było ich naprawdę sporo. Coś tam znalazłam, trochę zmodyfikowałam. Ciasto wyszło wilgotne, dość ciężkie, sycące i pachnące. Nawet na trzeci dzień było pyszne.

Składniki:
  • 2 szkl mąki
  • 2 szkl miąższu z dyni
  • 0,75 szkl cukru
  • 0,75 szkl oleju
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego 
  • 1/2 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • szczypta soli  
  • garść orzechów włoskich (można dodać migdały, rodzynki)
Jajka ubić z cukrem i cukrem wanilinowym. Dodać mąkę, olej, sodę, proszek do pieczenia, cynamon, gałkę, sól. Zmiksować. Na koniec dodać startą dynię i orzechy. Dokładnie wymieszać.
Piec w wysmarowanej masłem i wysypanej mąką keksówce lub wyłożonej papierem do pieczenia ok 60 min w piekarniku nastawionym na 180'C.
Uwaga!!! Można po ok 50 min położyć na wierzch papier do pieczenia, aby ciasto za bardzo się nie spiekło.




Inspiracja: bistromama.blogspot.com

1 komentarz: