poniedziałek, 12 listopada 2012

Zupa - krem z dyni

Widzę, że ostatnio internet oszalał na punkcie dyni. Jej różne zastosowania do dzisiaj mnie zaskakują. Ogromna ilość przepisów, wykorzystanie do dyni niewyszukanych składników i aromatycznych przypraw sprawiają, że aż chce się rozkroić ten pomarańczowy pancerz, aby dobrać się do miąższu. Dostałam w prezencie 1/4 dyni i przekroiłam ją jeszcze na 1/2. Zrobiłam gęstą, szybką w przygotowaniu, żółciutką zupę.

Składniki:
  • 1/2 kg dyni pokrojonej w kostkę
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 i 1/2 l bulionu warzywnego
  • 2 łyżki oleju
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • śmietana 
  • migdały

Cebulę zeszklić w garnku na oleju, dodać rozgnieciony ząbek czosnku. Wrzucić do garnka pokrojoną dynię i obrane, pokrojone ziemniaki. (Z dyni usuwamy włóknisty, nitkowaty miąższ, a wykorzystujemy tylko ten twardszy, przy skórce.) Wszystko dusić razem na małym ogniu, aż dynia zmięknie. Dolać bulionu. Gotować wszystko ok 10 min, zmiksować blenderem, doprawić do smaku, solą, pieprzem i gałką muszkatołową.
Zupę można podać polaną śmietaną i posypać prażonymi płatkami migdałów.  



1 komentarz:

  1. Ja robię wg tego samego przepisu. jest pyszna!Jedyna, która naprawdę dobra mi wychodzi.

    OdpowiedzUsuń