środa, 24 lipca 2013

Zupa jagodowa

Jagody to smak w pełni letniego czasu. To brudna buzia i nierzadko ubranie. Gdy byłam młodsza często w wakacje bywałam na jagodach, żeby zebrać całą niebieską kankę. Zaprawialiśmy wtedy w małe słoiczki w zalewie. A najbardziej lubiłam takie świeże z bitą śmietaną, "krwawiące" pierogi, albo zupę jagodową z kluseczkami. Więc kupiłam słoik i ugotowałam letnią, owocową zupę.

Składniki:
  • 1 szkl jagód
  • 4-5 łyżek cukru
  • duża szczypta soli
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej 
  • 1 l wody
Jagody umyć wrzucić do wody i zagotować na małym ogniu, dodać cukier i sporą szczyptę soli. W szklance rozrobić 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej z 1/2 szkl wody. Wlewać powoli do gotującej się zupy i dokładnie mieszać. Podawać z kluskami kładzionymi na wodę. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz