niedziela, 6 grudnia 2015

Pieczone jabłko z karmelem

Gdy chodziłam do przedszkola takie jabłka mnie przerażały. Myślałam, że są zgniłe. Wyrosłam z tego i zrobiłam własne jabłka, wypełnione po brzegi zdrowym nadzieniem dodatkowo skąpane w delikatnie słonym karmelu. 



Składniki:
  • 4 jabłka
  • 4 łyżki płatków owsianych
  • garść orzechów włoskich
  • 1 łyżka płatków migdałów
  • 1 łyżka rozdrobnionych pestek dyni
  • 2 łyżki miodu


Jabłka umyć, obciąć górę jabłka, wyciąć w środku otwory. Patelnię rozgrzać, uprażyć pestki dyni, orzechy, płatki owsiane i migdały, na koniec dodać miód i wszystko połączyć Wypełnić środek jabłka masą przykryć drugą częścią jabłka. Owoce położyć na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Piec 15-20 min w piekarniku nagrzanym do 180'C aż jabłka będą miękkie. Powstały sok z pieczenia wlać z powrotem do wnętrza jabłek. Można podać je z sosem karmelowym. 


Składniki na karmel:
  • 4 łyżki cukru
  • 1/4 szkl wody
  • 8 łyżek śmietanki 30% 
  • 2 łyżki masła
  • szczypta soli

Na małą patelnie wsypać równomiernie cukier, podgrzewać, aż cały się roztopi i zacznie brązowieć. Wlać wodę i energicznie mieszać, aż cukier się rozpuści, gotować jeszcze przez chwilę. Wlać śmietankę i gotować 5 min. Dodać masło i sól. Wymieszać, aż sól się rozpuści. Gdy trochę ostygnie polać gotowe jabłka. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz